Zetrablade Inline Skates

4.5 // 22 reviews
$209.95
Rollerblade Zetrablade Inline Skates
Video
Shoe size (US Women)
Show size chart
In stock (5+ pairs)
365 days return
Price match

Buy package

Description

The Rollerblade Zetrablade inline skates for women serve as an excellent introduction to this sport. They offer an ideal option for enjoyable outdoor workouts and urban commuting. These Rollerblade inline skates feature a high-quality soft boot design. This softer boot construction provides both a comfortable fit and ease. The Rollerblade Zetrablade align with standard shoe sizing. Consequently, we suggest selecting the same size as your typical footwear. These skates are especially suitable if your feet are slightly wider.

  • High-Cut cuff delivers optimal ankle support, enhancing stabilization and minimizing muscle fatigue
  • 80mm wheels with an 80A hardness rating offer a highly responsive and enjoyable ride
  • Anatomically shaped built-in liners
  • The blend of breathable mesh and foam in the liner ensures your feet remain comfortable and well-ventilated
  • Brake is included in the package

Ensure the screws are checked prior to initial use and tighten them if needed. Additionally, it's essential to regularly inspect the condition of the screws afterward.

Compatible parts

Find products compatible with Rollerblade Zetrablade Inline Skates:

Rollerblade Brakepad ABT Lite

Specifications

Wheel diameter:
80mm
Frame material:
Composite
Boot/Shell type:
Soft
Skill Level:
Beginner, Intermediate
Liner Features:
Built-in, Anatomically shaped
Closure:
Lacing, Buckle, Velcro
Bearing precision:
SG5
Wheel hardness:
80A
Frame type:
Flat setup, 4-wheeled
Max wheel diameter:
80mm
Boot material:
Textile, Mesh
Liner Material:
Mesh, Foam
Cuff:
High lateral support, Integrated carrying loop
Brake:
Yes
Recommended for:
Fitness skating
Gender:
Woman

Similar products

Show All

See also

Reviews

4.5 of 5 22 reviews
17 3 0 0 2
Write a product review
Write Review
Marvin K. Halstenbek, Germany Verified Buyer 5 of 5 Fast delivery, product meets expectations. Lukasz Galubinski Edinburgh, United Kingdom Verified Buyer 5 of 5 Excellent!!! Kissy Hungers Berlin, Germany Verified Buyer 4 of 5 I ordered the wrong size (it was my mistake). That's why they were returned. Brian Smith Mundelein, United States Verified Buyer 5 of 5 Item as described. Great price and fast shipping. Good communication. Yoshie A. Hollis, United States Verified Buyer 5 of 5 Great product, customer service is amazing Μαρία Ελένη Μανίκη ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, Greece Verified Buyer 5 of 5 Great skates for this price. The order arrived quickly. K. Ellis State College, United States Verified Buyer 5 of 5 It's been a long time since I last skated. I invested in these in the hopes of starting to exercise more regularly. They're fantastic! Smooth ride. Soft boot is very comfy, secure, and true to size. On that last note, I usually wear street shoe size 6.5 US, bought a size 6.5 skates. At first, was a little unsure whether or not they were a tad too small; but warming them up and breaking them in fixed that. I highly recommend this brand and SkatePro! IVO QUINONES HIALEAH, United States Verified Buyer 5 of 5 Awesome company Eira Forero Pou Barcelona, Spain Verified Buyer 1 of 5 Terrible service. I bought some roller skates and wanted to make sure I got the right size. I checked with them—I even sent them my foot measurement in centimeters! And I told them, “I think I’m a size 38, but I’m not sure; could you please check using these measurements?” Their response was, “Yeah, yeah, there shouldn’t be any problem.” I realize they didn’t even check those measurements because my foot barely fits! If you run a roller skate shop… the least you can do is give advice on sizing. And if you’re not sure, tell me to check the fit with other pairs in person here, or whatever! But don’t just send me any size just to make a sale and be done with it. Later, I wrote to them to say that they were way too small, and I didn’t even get a response. I had to write again, and they told me to return them. In other words, they showed zero willingness to find a solution. On top of that, they told me I have to cover the nearly €10 shipping cost myself. I’m really disappointed. Reply from SkatePro Good morning, First of all, we’re very sorry to hear about your experience. After reviewing the emails, we see that the person who advised you did so based on the size chart provided by the supplier, which we use to advise all our customers. We’re sorry that, unfortunately, this size chart doesn’t fit your foot. 😟 On the other hand, we see that after you contacted us, we offered you a free return label so you wouldn’t have to pay the €6.95 shipping cost 😊. We’re very sorry that the skate ended up not being the right size for your foot. We hope you’ll be able to return the order at no cost and that we can assist you in the future. PALOMA GONZALEZ MARTIN Navarredonda (Buitrago), Spain Verified Buyer 4 of 5 No problem.

Guides

Show All

From same brand

Show All
SkatePro